Veel persoonlijke aandacht voor uw hond.
Omdat uw hond het waard is.

Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Definities 
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven. 
Opdrachtgever: wederpartij van Trimsalon Dana, eigenaar van het huisdier. 
Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening. 
Huisdier: een of meerdere huisdieren waarvoor de overeenkomst is afgesloten. 

Artikel 2. Algemeen 
Deze voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Trimsalon Dana en opdrachtgever waarop Trimsalon Dana deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. 

Artikel 3. Inschrijving 
Bij inschrijving wordt een kaart, met daarop tenminste de gegevens van de opdrachtgever en het huisdier en gegevens omtrent de verzorging, ingevuld en ondertekend door Trimsalon Dana en opdrachtgever. Met de ondertekening van deze kaart gaat de opdrachtgever akkoord met de algemene voorwaarden. 
De kaart dient volledig en waarheidsgetrouw ingevuld te zijn. 

Artikel 4. Rechten en plichten Trimsalon Dana 
Trimsalon Dana verplicht zich, naar haar best mogelijke kunnen, zorg te dragen voor het huisdier van de opdrachtgever. 
Trimsalon Dana zal zoveel mogelijk rekening houden met de persoonlijke wensen van de opdrachtgever ten aanzien van de verzorging van het huisdier. 
Trimsalon Dana behoudt zich het recht voor om een overeenkomst te beëindigen. 
Trimsalon Dana behoudt zich het recht voor om zonder opgaaf van redenen een dier te weigeren. 
Trimsalon Dana behoudt zich het recht om tarieven aan te passen. 
Trimsalon Dana is niet aan te merken als bezitter/eigenaar van het huisdier. 
Trimsalon Dana behoudt zich het recht voor om een verzorging af te zeggen wegens ziekte of wegens weersomstandigheden die de veiligheid van het huisdier en Trimsalon Dana bedreigen. 
Trimsalon Dana behoudt zich het recht om foto's/video's te maken van het huisdier en deze te gebruiken voor promotie doeleinden. Tenzij door de opdrachtgever schriftelijk anders kenbaar wordt gemaakt. 

Overeenkomsten zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn gekomen. 

Artikel 5. Rechten en plichten opdrachtgever
Opdrachtgever dient WA verzekerd te zijn. 
Opdrachtgever is aansprakelijk jegens Trimsalon Dana voor schade ondervonden vanwege het niet vermelden van informatie, dan wel het vermelden van onjuiste informatie met betrekking tot het huisdier waarop de overeenkomst van toepassing is. 
Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat het huisdier aanwezig is op de afgesproken tijden en dagen. Indien het huisdier niet aanwezig is op de overeengekomen dag en tijdstip, wordt de geplande service onverminderd in rekening gebracht. 

Artikel 6. Aansprakelijkheid 
Opdrachtgever blijft gedurende de overeenkomst met Trimsalon Dana zelf aansprakelijk voor het huisdier. 
Opdrachtgever is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door Trimsalon Dana of derden, veroorzaakt door het huisdier. Eventuele kosten van schade aan Trimsalon Dana of derden worden op opdrachtgever verhaald. 
Trimsalon Dana is niet aansprakelijk voor het weglopen of anderzijds verdwijnen van het huisdier, tenzij Trimsalon Dana opzet of grove schuld te wijten valt. 
Trimsalon Dana is niet aansprakelijk voor enigerlei schade, in welke vorm dan ook, ten gevolge van niet direct met zijn dienstverlening verband houdende oorzaken. 
Alle aansprakelijkheid is ten alle tijden beperkt tot vergoeding van de door een dierenarts in rekening gebrachte kosten. Hierbij is opdrachtgever verplicht tot het tonen van de originele dierenarts rekening. Bij onherstelbare schade, respectievelijk verloren gaan van het dier is Trimsalon Dana ten hoogste aansprakelijk voor de aanschafwaarde van het verloren gegane dier. 

Artikel 7. Ziekte van het dier 
Opdrachtgever is verplicht Trimsalon Dana zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen van eventuele ziektes van het huisdier waarop de overeenkomst van toepassing is. 
In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet en gelden de annuleringsvoorwaarden. 

Artikel 8. Betalingen
Opdrachtgever dient contant te betalen na afloop van de verzorging van het huisdier, tenzij ander is overeengekomen door Trimsalon Dana en opdrachtgever. 
Van de opdrachtgever kan worden verlangd dat hij zekerheid stelt voor het voldoen van zijn financiële verplichtingen. Zolang die zekerheid niet is gesteld, kan de levering van goederen en diensten worden geweigerd. 
Indien de betalingstermijn van 10 dagen is verstreken zonder dat de factuur is voldaan, volgt er een herinnering.  
Indien betaling na herinnering alsnog achterwege blijft in de 10 daaropvolgende dagen, volgt ingebrekestelling vermeerderd met euro 12,50 administratiekosten. 
Indien de vordering uit handen gegeven moet worden, zal de overeenkomst met onmiddelijke ingang eindigen en zullen ook de incassokosten op de opdrachtgever worden verhaald.  

Artikel 9. Tarieven 
De besproken tarieven zijn inclusief BTW. 
Indien na afloop van de verzorging van een dier wordt gebleken dat Trimsalon Dana meerwerk heeft moeten leveren, is Trimsalon Dana gerechtigd dit door te berekenen. 

Artikel 10. Aanbiedingen en prijsopgave 
Aanbiedingen, prijsopgave en dergelijke zijn geheel vrijblijvend, evenals onze mededelingen betreffende de uitvoering van diensten. Prijsopgaven vinden plaats op basis van de ten tijde geldende prijzen. Leveringen van goederen en diensten die niet in de prijsopgave zijn genoemd, worden afzonderlijk berekend. Verhoging van de opgegeven prijs, in geval van stijging van de inkoopprijs en andere met de te verlenen dienst verband houdende kosten, zullen worden doorberekend. Indien dit binnen drie maanden na sluiting van de overeenkomst geschiedt heeft de opdrachtgever het recht om de overeenkomst te ontbinden. 

Artikel 11. Levering van goederen en diensten 
De levering van diensten geschiedt in de trimsalon. Het te behandelen dier wordt op de afgesproken dag en tijd gebracht en afgehaald, tenzij anders is overeengekomen. 
Indien is overeengekomen dat het huisdier opgehaald en/of teruggebracht dient te worden, zal het op de afgesproken tijd en plaats gereed moeten zijn voor vervoer. Afwijkingen van de afspraken zijn voor rekening en risico van de opdrachtgever. 
Als de opdrachtgever, om welke reden dan ook, nalatig is om aan zijn verplichtingen te dezer zaken na te komen, is hij aansprakelijk voor alle direct of indirect voortvloeiende kosten. 

Artikel 12. Annuleringsvoorwaarden 
Annuleringen moeten schriftelijk, per e-mail of tekstbericht, of telefonisch ingediend worden. 
Bij annulering langer dan 48 uur voor het afgesproken tijdstip is geen betaling verschuldigd. 
Bij annulering tussen 24 en 48 uur voor het tijdstip van de afspraak is 50% van de voor de overeengekomen dienst geldende prijs verschuldigd. 
Bij annulering korten dan 24 uur voor het afgesproken tijdstip is 75% van de voor de dienst geldende prijs verschuldigd. 
In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet. 
Indien de overmacht langer dan veertien dagen aanhoudt, is er een wederzijdse bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. In geval van ontbinding is de opdrachtgever verplicht tot betaling van een vergoeding voor het reeds gepresenteerde. 
Onder overmacht wordt verstaan: elk feit of complex van feiten, liggend buiten de macht van Trimsalon Dana, die van zodanige ernst of omvang is, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd. 
Overmacht is mede aanwezig indien de leverancier, om welke reden dan ook, in gebreke is om goederen of diensten te leveren, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. 
Voor eventuele schade kan Trimsalon Dana niet aansprakelijk worden gesteld. 

Artikel 13. Klachten 
Klachten dienen binnen 48 uur na behandeling gemeld te worden, dan wel schriftelijk en/of telefonisch.  
Trimsalon Dana zal na het ontvangen van de klacht binnen 24 uur reageren en, binnen alle redelijkheid, binnen 48 uur een geschikte oplossing aanbieden. 
Indien er geschillen ontstaan, wordt wederzijds een deskundige aangesteld. Mochten deze deskundigen niet in overeenstemming met elkaar kunnen worden, wordt in samen spraak een derde deskundige aangewezen. Het oordeel van deze derde deskundige zal bepalend zijn.